Veerle

Boekhoudkundig medewerkster bij Intraco

Na wel wat jaren ervaring in verschillende functies als boekhoudkundig medewerker voelde ik dat het tijd was voor een nieuwe omgeving. In 2017 startte ik mijn sollicitatie bij Intraco met een soort “speeddate”. Meteen voelde ik “een connectie” met het bedrijf, de taken en de collega’s. Twee dagen later mocht ik op een 2de gesprek komen bij de bedrijfsleider van Intraco, ook daar werd ik meteen gerustgesteld na een vriendelijk, vlot en toch zakelijk gesprek. Meteen wist ik, dit wordt het en heb ik het contract getekend.

"De afwisseling die ik heb binnen mijn job vormt voor mij een sterke stimulans"

Als medewerker bij de interne boekhouding heb ik een zeer gevarieerd takenpakket. Denk maar aan: boeken van aankoopfacturen en andere financiële verrichtingen, het voorbereiden en ondersteunen van de BTW-aangifte, de maand- en kwartaalafsluitingen,… Binnen de boekhoudafdeling werken we samen met drie collega’s waarvan één verantwoordelijke, echter is dit zeer laagdrempelig en is er een vlotte communicatie. Ieder van ons team heeft zijn verantwoordelijkheid voor een bedrijf waarvoor hij/zij de boekhouding op zich neemt, want natuurlijk komen daar wel wat specificaties bij kijken. Daarnaast zorgen we ook dat we op de hoogte blijven van elkaars werk, zo kunnen we bij afwezigheid toch opvolgen wat nodig is.

Wat voor mij een sterke stimulans is, is de afwisseling die ik heb binnen mijn job. Natuurlijk zijn de taken zeer boekhoudkundig, maar voor mij geldt: hoe meer cijfers hoe meer vreugde. Binnen Intraco is er een zeer vlakke structuur wat maakt dat je jezelf kan zijn en er een open communicatie is met zowel leidinggevenden als collega’s.