Thijs

Business Development Manager PMV-01 bij DCM

Enkele jaren voor ik hier begon had ik al eens bij DCM gesolliciteerd voor een functie binnen de Retail afdeling.  Ze vonden mijn kandidatuur toen eerder geschikt voor een functie gericht op de professionele markt. Maar op dat moment was er geen functie beschikbaar voor mijn profiel.

"We brengen vragen en uitdagingen vanuit de praktijk naar ons onderzoek en zo creëren we nieuwe en innovatieve oplossingen voor de praktijk"

3 jaar later bleek toch dat ik bijgebleven was, want ik kreeg bericht dat ze een geschikte functie voor mij hadden. Toen ik in 2014 startte als Technisch adviseur, wilden we PMV-01 op de internationale markt neerzetten. PMV-01 is een vaccinatiestrategie die gebruikt wordt in tomatenteelt onder glas. Met deze vaccinatiestrategie kunnen de ernstige kwaliteits- en productieverliezen veroorzaakt door PepMV op een duurzame en biologische manier vermeden worden. Ik startte in enkele landen buiten Europa zoals Marokko en Zwitserland, later kwamen daar ook Frankrijk en Duitsland bij. Ondertussen zijn we actief in 17 landen binnen Europa, over de hele wereld in 21. Het fijne aan het verhaal van PMV-01 is dat je je klanten echt kan helpen. PepMV is een virus dat een enorme impact kan hebben en sommige bedrijven zelfs heeft doen overwegen om hun bedrijf stop te zetten. Als we tijdig kunnen ingrijpen en het product van in het begin van de teelt introduceren, kan je telers echt heel gelukkig maken. Dit creëert een unieke band met je klant en dat geeft uiteraard heel veel voldoening.

Sinds januari 2019 zijn we gestart met een Biorationals team. Momenteel bestaat dit team uit acht collega’s. Ieder heeft zijn eigen regio, maar ook zijn unieke expertise. Dit team is niet enkel bezig met PMV-01 maar werkt ook aan nieuwe Biostimulanten en Biologische gewasbeschermingsmiddelen.  Samen met Inge Hanssen, R&D Manager bij DCM, stuur ik het team aan vanuit mijn rol als Business Development Manager. Het is de bedoeling om vragen en uitdagingen vanuit de praktijk naar ons onderzoek te brengen maar uiteraard ook om nieuwe en innovatieve oplossingen naar de praktijk te kunnen brengen. Het Biorationals team doet daarom veel proeven om data te genereren die als ondersteuning kunnen dienen voor onze verkoopploegen in de verschillende landen. Daarnaast werken we zeer nauw samen met ons onderzoekscentrum Scientia Terrae, daar gebeuren verdere analyses en opvolging van bepaalde proeven.

De laatste jaren was er een enorme groei, er zijn heel veel mensen bijgekomen. Toch blijft het familiale gevoel sterk aanwezig en dat is een uniek gegeven denk ik. Ondanks dat we met zo’n grote groep zijn en ieder verschillend is, delen we allemaal dezelfde visie en waarden als het bedrijf.