Romy

Logistiek Medewerkster bij Intraco

Bij mijn vorige werkgever was de economische crisis  goed voelbaar, het was echt zoeken naar taken en mijn werkdagen werden zeer langdradig. Voor mij het moment om uit te kijken naar een nieuwe uitdaging. Via een selectiekantoor kwam ik in contact met Intraco. Ik herinner me nog goed dat we in die sollicitatiegesprekken die toch vaak iets formeler zijn van aard, echt veel gelachen hebben. Ook de inhoud van de vacature sprak me sterk aan en hierdoor had ik al snel het gevoel van “Hier wil ik werken”. Maar wat voor mij echt de doorslag gaf, was de kennismaking met de directe collega’s. Het leek me onmiddellijk een gezellig en hecht team waarvan ik graag deel wilde uitmaken.

Als je hier iets vraagt dat ten gunste is van je ontwikkeling in het bedrijf, dan staan ze daarvoor open en wordt je hierin sterk ondersteund.

In mijn vorige job leerde ik de expeditiesector kennen vanuit de importzijde, vandaag zijn mijn werkzaamheden volledig op export gericht. Zo zorg ik ervoor dat onze klanten hun bestelde goederen correct en tijdig ontvangen. Hierbij regel ik het transport en behandel ik eveneens de documenten en bijhorende administratie voor deze dossiers. Ik vind het fijn om de logistieke verwerking van een product te verzorgen dat we in ‘eigen huis’ gemaakt hebben. Hierdoor kan je het proces echt van A tot Z opvolgen en heb je ook meer voeling met het traject dat zo’n product aflegt.

Intussen ben ik hier bijna twee jaar aan de slag, de tijd vliegt. In die periode heb ik enorm veel bijgeleerd, mede dankzij de mogelijkheden die Intraco me geboden heeft om opleidingen te volgen. Als je hier iets vraagt dat ten gunste is van je ontwikkeling in het bedrijf, dan staan ze daarvoor open en word je hierin sterk ondersteund. Zo volgde ik in het verleden een opleiding over gevarengoederen en ben ik vandaag bezig met een opleiding Frans. Je blijft groeien op die manier, en dat geeft voldoening.