Mieke Stymans

Fotografe bij DCM

Toen ik vier jaar geleden voor een grafisch bureau werkte, was DCM een klant van ons waarvoor we een deel van het drukwerk verzorgden. In het kader van een tijdelijke opdracht werd ik op dat moment door mijn toenmalige werkgever ‘uitgezonden’ om bij DCM een aantal weken interne ondersteuning te bieden op de marketingafdeling, een superleuke tijd. Blijkbaar is dit toen goed meegevallen, want kort daarna kreeg ik de vraag om permanent in het marketingteam van DCM te komen werken.  Ondanks het feit dat de woon-werkafstand groter werd, heb ik niet lang geaarzeld om ja te zeggen. Uit die zes weken bij DCM had ik een ontzettend fijn gevoel overgehouden. Daarnaast kreeg ik nu de kans om mijn focus op fotografie te leggen, terwijl ik daarvoor vooral grafisch werk deed, echt een meerwaarde gezien het feit dat ik ook afgestudeerd ben als fotografe.

Het fijne is dat ik in deze job echt mijn creatieve ei kwijt kan en daarbij kan samenwerken met een fantastisch en inspirerend team, waardoor we allen samen prachtige resultaten kunnen creëren.

Ik vind het verrijkend om vandaag mee de visuele uitstraling van het bedrijf te helpen vormgeven. Je merkt ook dat beelden steeds meer impact hebben. Zo maak ik ook zelf vaak de keuze op basis van de verpakking. Als ik bijvoorbeeld bij een wijnhandelaar sta als niet-wijnkenner, dan grijp ik gemakkelijk naar de fles die mij er het aantrekkelijkst lijkt uit te zien. Ook bij DCM en de andere bedrijven binnen GroupDC wordt fotografie steeds belangrijker. Onze producten moeten hun kwaliteit immers ook langs de buitenkant kunnen uitstralen. Een beeld creëren lijkt op zich evident, maar is het vaak niet. De locatie, de compositie, het licht; alles moet gewoon kloppen aan zo’n foto.

Het fijne is dat ik in deze job echt mijn creatieve ei kwijt kan en daarbij kan samenwerken met een fantastisch en inspirerend team, waardoor we allen samen prachtige resultaten kunnen creëren. Daarnaast worden in dit bedrijf de klanten enorm hoog in het vaandel gedragen. Dat straalt zich niet alleen af op die klanten, maar ook op de werknemers. Een zeer menselijke aanpak, en dat werkt.