Yves

Logistics Administrator bij DCM

De vacature die ik bij DCM gevonden had, was echt op mijn lijf geschreven, de jobomschrijving paste helemaal bij mij. Tijdens de sollicitatie had ik gesprekken met onder meer mijn leidinggevende, en ik voelde meteen een “klik”. In september 2017 kreeg ik het goede nieuws, ik mocht starten. Het team waarin ik terecht kwam, is klein maar hecht. We hebben allemaal een rustige persoonlijkheid,  maar af en toe eens een praatje ontbreekt zeker niet.

"Deze onderneming groeit sterk waardoor mijn takenpakket op slechts enkele jaren tijd enorm geëvolueerd is"

Binnen mijn takenpakket is er veel afwisseling, de onderneming groeit nog altijd sterk wat maakt dat mijn job op slechts enkele jaren tijd enorm geëvolueerd is. Enerzijds verwerk ik veel data, onder andere in het programma SAP. Dit is een softwarepakket dat door gans de firma loopt, en ik zorg voor de artikelaanmaak. Naast SAP werken we ook in het programma Qlikview, waar ik ervoor zorg dat de prognosecijfers geüpload worden in het programma.

Anderzijds maak ik de algemene afspraken met onze transporteurs. Dit gaat over tariefafspraken, algemene afspraken omtrent ophalingen, de gewenste service, etc. De operationele taken in verband met het maken van transportboekingen en opvolging, is dan weer in handen van onze collega’s bij customer service.

Tenslotte onderhoud ik goede contacten met onze graszaadleveranciers. Kort geschetst moet ik ervoor zorgen dat er steeds voldoende graszaad op stock is, dus ik zorg dat de bestellingen hiervan tijdig gebeuren.

Je merkt het wel, veel variatie binnen mijn job, met taken die me 1 voor 1 goed liggen. Het is fijn om voor DCM te werken omdat er binnen het bedrijf een familiale sfeer hangt. We hebben contact met verschillende afdelingen en dat verloopt vlot en los, je werk wordt echt geapprecieerd.