Laurent

Technical Expert - Naturapy® bij DCM
Na meer dan 20 jaar ervaring in gewasbescherming en vanuit een passie voor het vak startte ik in 2005 bij Group De Ceuster. Eén van de eerste projecten waar ik aan werkte, was de ontwikkeling van een waarschuwingssysteem voor onze particuliere en professionele klanten. Dit project verwittigt de tuinliefhebber wanneer welke ziekten en plagen actueel zijn, met daarbij de gepaste informatie wanneer welk product efficiënt en doelgericht kan ingezet worden. Door de jaren heen heb ik een zeer goede vertrouwensrelatie opgebouwd met onze klanten.
"Als ik Herman De Ceuster hoor spreken, dan krijg ik echt kippenvel"
In 2015 sprong ik mee in een nieuw project bij DCM, namelijk Naturapy®. Binnen ons productassortiment voor particulieren is dit onze “jongste telg”. Dit assortiment is gebaseerd op onze duurzaamheidsfilosofie en gaat dus uit van het gezond starten en gezond houden van planten, eerder dan het genezen ervan. De producten onder het DCM Naturapy® label zullen in eerste instantie preventief de groeikracht van de plant verhogen en de planteigen weerstand versterken op een geheel natuurlijke wijze. Zo is de plant alvast minder vatbaar voor mogelijke ziekten. Duiken er dan toch onverwachte problemen op, kunnen we met het Naturapy® assortiment een duurzame, efficiënte oplossing bieden. Binnen dit concept kan ik mijn expertise enorm goed inzetten en delen. In samenwerking met onze product managers en de afdeling verkoop, gaan we na waarnaar de markt op zoek is. Ook zorg ik voor ondersteuning in het marketing team voor verpakking. Daarvoor ga ik er ook op uit met onze fotografe, ter ondersteuning van het vinden van de best passende beelden en foto’s.
Voor mij start mijn job vanuit een passie en gedrevenheid. Maar dat geldt zeker niet voor mij alleen, het is fijn om dezelfde passie te delen met je werkgever. Als ik Herman De Ceuster hoor spreken krijg ik echt kippenvel. Ik heb een grote boon voor de familie De Ceuster, de visie “Met elkaar, Voor elkaar en Om elkaar” is hier duidelijk te voelen. We blijven groeien, omdat we optimaal willen voldoen aan de noden van onze klanten, en dat doen we met plezier.